【老人悲歌】廿四小時照顧中風妻:我想鍊死佢然後跳樓

本港人口老化,年老無依的問題,比比皆是。去年初嚴重中風的溫太,病後失去活動及自理能力,當保安員的丈夫被迫辭掉工作,領取約九千元綜援金,全職照顧她。廿四小時「困獸鬥」,令二人差點亦成為悲劇的主角。

今年六十八歲的溫太,與年輕十年的丈夫結婚二十多年,膝下猶虛。早年患有糖尿病和腎病,過去多年一直自行打胰島素針和每日洗腎三次。惟去年她突然中風,右邊身癱瘓,自此她連拿起一隻匙羮的力氣也沒有。

沖涼要靠儀器吊起、長期要用紙尿片,雙腳更長期受神經痛折磨。「最辛苦時好想死,但連拎利器都冇能力,又冇勇氣插死自己。」溫太難以承受身體巨變,情緒變差;照顧她的丈夫,也無法宣洩重擔,起初大半年,天天嗌交,仇視對方。「好無助,完全唔知點照顧佢。換衫、沖涼全部要幫佢,仲有打針、洗腎……後來佢屁股生痤瘡又要洗傷口。」

二人沒有子女,溫生人生首次接觸尿片便是幫妻子換片,日子艱苦難捱,他甚至不止一次對着妻子說:「我真係好想鍊死你,然後跳樓死。」

「想搵個人傾偈都冇」
兩個人沒有抖氣空間,屈在沒有房間、不足三百呎的公屋。「返工都有休息時間,但而家年中無休,每朝五點半起身整熱洗腎水,六點幾佢醒咗開始打針、洗腎、買早餐、做家務,最難頂係三更半夜佢不停叫痛,一晚起幾次身幫佢按摩,完全無得瞓。」面對當時的日子,溫生根本抖不到氣。

壓力快爆煲的溫生,直言「想搵個人傾偈都冇」。猶幸有次她帶妻子到醫院覆診,主動到院內找社工。「嗰刻我乜都唔理,淨係同佢哋講可唔可以聽我講嘢?」這次會面,令溫生適時減壓,為他開了一扇窗。

社工轉介他們到香港基督教服務處的樂伴‧同行計劃,自此每星期三天,有復康職員上門為溫太洗澡和做運動,又安排她到日間日託中心活動、吃午飯,溫生亦因此變相有喘息空間。

溫生溫太這天接受訪問,坦言雖然身上的痛楚猶在,但最難過的時刻已經走過,「好彩及時搵到人幫,唔係我哋唔知變成點。」

「儲錢儲人儲健康」
新聞工作者陳曉蕾最近獲得資助,創辦「大銀力量」非牟利機構,提供長者資訊。「二○二三年,每四個人就有一個長者,令人擔心係一一年開始,香港住戶人數已少過三個、住戶年歲超過六十歲,即係愈來愈多家庭,只有一個或兩個老人家自己住。」

陳指,不少照顧者或老人家,不懂向社區尋求幫助。「本港好多NGO有好正嘅服務,但患者或照顧者唔識去搵,有啲NGO又唔會宣傳。」她舉例賽馬會資助長者安居協會的健康電子管理計劃,每星期向患者提供三次驗血壓、血脂和血糖服務,五分鐘便經由手機發送報告結果,半小時內更有護士聯絡講解。另聖雅各福群會的「到戶娛樂家」服務,為壽命短過半年的臨終者安排魔術師、科學家上門提供娛樂服務。「但點解呢啲服務冇人知?」她說。

「刊物最想俾四十五歲至六十五歲呢班照顧者睇,呢個年紀,開始照顧患病父母,揹起唔少重擔,若佢哋及時掌握資訊,得到支援,一來冇咁辛苦,老人家又得到適切支援,照顧者甚至可及早為自己預備。」她說。

「步入老年唔只儲錢、儲健康,最重要係儲人,即係冇仔女,要及早搵定幫到自己嘅社會服務,有事時起碼有人照顧。」陳曉蕾說。

香塂基督教服務處督導主任李志剛強指,該機構推出的樂伴.同行計劃,以家居為本的外展形式,協助六十歲或以上,居住於深水埗及觀塘的長者提供社區照顧及復康活服務,團隊包括:護士、職業治療及受過訓練的復康人員等 。


「佢哋(病患者)自己休身好大情緒,中咗風或者病嘅老人家照顧唔到自己,忽然由一個正常嘅人變咗依賴嘅人,可能有機會出現情緒問題,抑鬱諸如此類。如果另一半要照顧佢,又唔識做,又無知識,又無人幫手,又要夾硬做,大家有啲似閂埋門,兩個對住愁眉對愁眉。可能有時諗埋一邊。好似了結咗佢大解決咁。其實唔啱囉,其實社會上好多服務幫到佢手。」他說。

資料來源:壹週