【股民熱話】收息一族如何避開「糖衣毒藥」?

滙豐控股(00005)中期業績雖然仲有錢賺,但冇派息,股價在績後急挫,低見32.95元,小股東睇見真係暈得一陣陣!如此弱勢持續下去,睇怕唔使幾耐會見番2009年供股價28元!

再看恒生銀行(00011),上半年派息減32%,股價亦立即發軟蹄,創逾7年新低。總之,收息股利息下跌甚至變零的話,就預咗被質!

唔爭在睇埋被視為高息股的內銀股,見到周一(3日)工商銀行(01398)股價低見4.52元,乃2016年12月下旬以來新低,短線一旦確認以大成交失守4.3至4.5元區域,向下4元關並非太大支持位,再落要睇到3.7元水平,即2016年2月低位。屈指一算,工行往績息率6.3厘,但今年以來股價已累跌24%,即係收息都唔夠蝕價,小股東確實係一殼眼淚!

咁多收息股都唔對辦,對底股民點樣先至可以避免呢啲「糖衣毒藥」?首先,就係若非有長期作戰嘅心理準備,惟有暫時盡量避開同受疫情下經濟大停擺影響甚深的金融股類;其次係,即使係傳統經濟類股,也宜留意公司的收入基礎是否穩定,例如公用股有利潤保證,較其他沒有利潤保證的股份,理論上就較穩定,至少無話受各地政府叫停企業派息所影響。

此外,股民也得接受一個事實,就係在超低息環境之下,高息之選愈來愈少,皆因生意難做,在負利率趨勢之下,現金已變成負累,美國10年期國債孳息低見0.53厘,想穩穩陣陣收息,實在是不容易的事。與其再眷戀高息股,倒不如務實一點,勤力一點,花多啲精力研究盡量多元化投資,分散風險。


圖片: Internet │ 資料來源:東網財經專欄作者 帥哥